Inscrie firma »
TAXI - Drepturi versus Obligatii
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania va aminteste care sunt drepturile dvs in calitate de client de taxi, dar si care sunt obligatiile taximetristului, conform Legii 38/2003.

Care sunt obligatiile mele de client de taxi?

In calitate de client de taxi aveti obligatia sa solicitati, sa preluati si sa pastrati bonul client la coborarea din taxi; sa nu platiti serviciile pe care le-a realizat taximetristul, decat in limita sumei totale prevazute in bonul client; sa nu provocati sau sa nu dezvoltati stari conflictuale cu taximetristul in timpul desfasurarii cursei respective; sa acordati sprijin taximetristului in cazul agresarii acestuia in timpul efectuarii transportului si sa anuntati imediat organele de politie in legatura cu aceste evenimente; sa sesizati primaria localitatii de autorizare si Oficiul de Protectie a Consumatorilor, dupa caz, in legatura cu practici neconforme ale taximetristului sau care au creat prejudicii ori rabat de la calitatea serviciilor; sa nu ocupati scaunul de langa taximetrist daca exista loc disponibil pe bancheta din spate.

Care sunt obligatiile taximetristului?

Taximetristul este obligat sa aiba un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, respectand conduita de buna practica; sa respecte solicitarile legale ale clientului; sa opreasca pe traseu, la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare Liber, cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau conditiile de trafic nu permit aceasta manevra; sa elibereze bonuri client la finalul cursei, pe baza carora va incasa contravaloarea prestatiei efectuate; sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client; sa asigure protectie clientului cat timp acesta se gaseste in taxi; in cazul transportului de persoane, sa transporte bagajele clientilor in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara perceperea de tarife suplimentare; sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate sau aflat in stare de a dezvolta o situatie conflictuala; sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in cazul cand pe bancheta din spate nu mai este loc; sa poarte obligatoriu centura de siguranta cand circula fara client, in restul cazurilor portul centurii fiind optional.

In cazul in care va sunt incalcate drepturile sau v-ati uitat obligatiile, puteti suna la APC Romania la numarul de telefon 315.71.49 si un consultant specializat va poate ajuta.

Pentru orice alte intrebari si raspunsuri contactati departamentul de PR la numerele de telefon: 021.315.71.49 sau e-mail: [email protected], www.apc-romania.ro sau, in caz de urgenta jurnalistica pe mobil 0722.653.210.

Acest material este realizat cu sprijinul APC Romania.
Produse recomandate
# 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z