Inscrie firma »
Care sunt tipurile de documente necesare diverselor sisteme de management ?


Prin acest document incercam sa venim in sprijinul dvs., daca doriti sa implementati un anumit sistem de management (calitate/ mediu/ HACCP/ sanatate si securitate) si vreti sa stiti care sunt categoriile de documente "care trebuie tinute sub control" de catre organizatie.

Documentatia "tinuta sub control" prin intermediul diverselor sisteme de management (ISO 9001/ ISO 14001/ OHAS 18001/ HACCP) poate fi grupata, in functie de scopul pentru care a fost creata, in doua categorii de documente: documente care contin cerinte si documente doveditoare:



  1. Documentele care contin cerinte sunt acele inscrisuri, emise de o autoritate, care contin cerinte respectate in organizatie - acest tip de documente le vom numi, in functie de autoritatea care le-a emis:

    a) "documente interne";
    b) "documente externe"
    c) "documente rezultate din intelegerile cu tertii"



    a) Documentele interne - sunt acele documente care contin cerinte (aplicabile la nivelul zonei de lucru sau la nivelul intregii organizatii) si sunt emise de o autoritate relevanta din organizatie (de un manager care are autoritatea sa stabileasca cerinte - poate fi de la seful de echipa pana la Directorul General). Exemple de astfel de documente: manualul calitatii, regulament de organizare si functionare, procedurile documentate ale calitatii, fise de post, instructiuni de lucru, decizii etc.

    b) Documentele externe sunt acele documente emise de o autoritate din afara organizatiei si care contin cerinte care sunt respectate in organizatie. Aceste documente pot de 3 tipuri:

    • Documente emise de o autoritate legala (care are autoritate pe o anumita arie geografica - parlament, guvern, primarie, consiliu local etc.) - aceste documente contin "cerinte legale". Exemple de astfel de documente: legi, hotarari de guvern, decizii ale consiliului local etc.
    • Documente emise de o autoritate de reglementare pe un anumit domeniu de interes (economic, social etc.), cum ar fi: ISCIR; Institutul de Metrologie (metrologie), Autoritatea Rutiera Romana (domeniul transporturilor), Autoritatea Aeronautica Romana (domeniul aeronautic), CNCAN (domeniul nuclear) etc.. - aceste documente contin "cerinte de reglementare". Exemple de astfel de documente: decizii ale autoritatii respective, reglementari specifice etc.
    • Documente emise de terti si acceptate de organizatie. Aceste documente pot fi stabilite de terti. Ele contin cerinte care sunt respectate in organizatie numai atunci cand exista o autoritate relevanta din organizatie care a aprobat respectarea acestor cerinte - aceste documente contin "alte cerinte respectate de organizatie". Exemple de astfel de documente: carti tehnice ale utilajelor sau/si instructiuni tehnologice emise de furnizori, standardele din familia ISO 9000 sau ISO 14000 etc.

    c) Documentele rezultate din intelegerile cu tertii (clienti, parteneri etc.). Aceste documente sunt emise prin negocierea cu tertii si sunt acceptate de o autoritate relevanta din organizatiei. - aceste documente contin "cerinte ale clientilor" sau "alte cerinte respectate in organizatie". Exemple de astfel de documente: contracte semnate cu beneficiari, comenzi ale clientului acceptate de organizatie, intelegeri stabilite cu diversi parteneri etc..


  2. Documentele doveditoare sunt acele documente prin intermediul carora se dovedeste/confirma respectarea cerintelor - pot avea diverse forme: fotografii, inscrisuri pe suport electronic sau pe suport hartie etc. - acest tip de documente le vom numi "documente doveditoare" sau "inregistrari". Exemple de astfel de documente: raport de evaluare a personalului pe luna aprilie, registrul de comenzi nr.34, fisa de mentenanta nr.43, etc.


In concluzie documentatia diverselor sisteme de management (ISO 9001/ ISO 14001/ OHAS 18001/ HACCP) este alcatuita din:

  1. DOCUMENTE care CONTIN CERINTE: interne; legale; de reglementare; alte cerinte respectate de organizatie.

  2. DOCUMENTE DOVEDITOARE sau INREGISTRARI.

Suntem onorati sa raspundem oricarei solicitari din partea dvs. cu privire la modul de documentare a propriului dvs. sistem de management (ISO 9001, ISO 14001, HACCP, OHSAS 18001) si de "tinere sub control a acestei documentatii. De asemenea, daca dorit configurarea unui sistem de management competitiv, care sa va aduca reale satisfactii, Premier Management s.r.l. va garanteaza obtinerea "Certificatului ISO 9001" (ISO 14001, HACCP, OHSAS 18001) indiferent de organismul de certificare ales (SRAC, SGS, LLoyd's Register Quality Assurance, DNV, DQS, TUV CERT, Moody International, BVQI etc. ). Pentru mai multe detalii ne puteti contacta la tel. 021-323.76.79, 021-327.27.22 sau mob. 0722.530.872 (Gabriela LOGHIN).

01.04.2005
Copyright © Premier Management s.r.l. All Rights Reserved

drd. ing. Octavian LOGHIN

s.c. PREMIER MANAGEMENT s.r.l. - Expertul tau in management , Partener ClubAfaceri.ro ISO 9001
www.premier-management.ro
tel./ fax 021- 327.27.22
tel. 021- 323.76.79
mob. 0723.511.678
e-mail: [email protected]

Produse recomandate
# 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z