Inscrie firma »
Protocolul final al Aranjamentului privind coletele postale

ARTICOLUL I Principii




Prin derogare de la prevederile art. 3 paragraful 1, administratia postala din Canada este autorizata sa limiteze la 30 kilograme greutatea maxima a coletelor la sosire si la expediere.




ARTICOLUL II Colete cu valoare declarata




Administratia postala din Suedia isi rezerva dreptul de a furniza clientilor serviciul de colete cu valoare declarata descris la art. 11, conform altor sepcificatii decat cele de scrise in acest articol si in articolele pertinente ale regulamentului.


ARTICOLUL III Confirmarea de primire




Administratia postala din Canada este autorizata sa nu aplice art. 15, dat fiind ca ea nu ofera serviciul de confirmare de primire pentru coletele din serviciul sau intern.


ARTICOLUL IV Interdictii




1. Administratiile postale din Canada, Myanmar si Zambia sunt autorizate sa nu accepte coletele cu valoare declarata continand obiectele pretioase mentionate in art. 18.2, dat fiind ca reglementarea lor interna se opune acestui lucru.

2. In mod exceptional, Administratia postala din Liban nu accepta colete continand monede, bancnote sau orice valori la purtator, cecuri de calatorie, platina, aur sau argint, manufacturate sau nu, pietre pretioase si alte obiecte pretioase sau care contin lichide si elemente usor inflamabile, sau obiecte din sticla ori similare, sau fragile. Ea nu este obligata, prin dispozitiile art. 26, inclusiv in cazurile mentionate la art. 27 si 33.

3. Administratia postala din Brazilia este autorizata sa nu accepte colete cu valoare declarata continand monede si bancnote in circulatie, precum si orice valori la purtator, dat fiind ca reglementarea sa interna se opune acestui lucru.

4. Administratia postala din Ghana este autorizata sa nu accepte colete cu valoare declarata continand monede si bancnote in circulatie, dat fiind ca reglementarea sa interna se opune acestui lucru.

5. In afara obiectelor citate in art. 18, Administratia postala din Arabia Saudita nu accepta coletele continand:

5.1. medicamente de orice fel, exceptie facand cazul in care ele sunt insotite de o reteta medicala emisa de o autoritate oficiala competenta;

5.2. produsele destinate stingerii focului si lichidele chimice;

5.3. obiecte contrare principiilor religiei islamice.


ARTICOLUL V Retragere. Modificarea sau corectarea adresei la cererea expeditorului




Prin derogare de la art. 21, Salvador, Panama si Venezuela sunt autorizate sa nu retureze coletele dupa ce destinatarul le-a solicitat vamuirea, dat fiind ca legislatia lor vamala se opune acestui lucru.




ARTICOLUL VI Reclamatii




1. Administratiile postale din Afganistan, Arabia Saudita, Insulele Capului Verde, Congo, Gabon, Iran, Mongolia, Myanmar, Surinam, Siria si Zambia isi rezerva dreptul de a percepe o taxa de reclamatie de la clientii lor.

2. Administratiile postale din Argentina, Slovacia si Cehia isi rezerva dreptul de a percepe o taxa speciala atunci cand, dupa o ancheta efectuata ca urmare a unei reclamatii, se constata ca reclamatia nu este justificata.


ARTICOLUL VII Taxa de prezentare la vama




Administratiile postale din Congo, Gabon si Zambia isi rezerva dreptul de a percepe de la clientii lor o taxa de prezentare la vama.


ARTICOLUL VIIII Despagubire




1. Prin derogare de la art. 26, administratiile de mai jos au posibilitatea de a nu plati despagubire pentru coletele fara valoare declarata, pierdute, spoliate sau avariate in serviciul lor; Statele Unite ale Americii, Angola, Antigua-Barbuda, Australia, Bahamas, Barbados, Belize, Bolivia, Botswana, Brunei, Darussalam, Canada, Republica Dominicana, Dominica, El Salvador, Fiji, Gambia, teritoriile de peste mare dependente de Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, a caror reglementare interna se opune acestui lucru, Grenada, Guatemala, Guyana, Kiribati, Lesotho, Malawi, Malta, Mauritius, Nauru, Nigeria, Uganda, Papua-Noua Guinee, Sfantul Cristophor si Nevis, Sfanta Lucia, Sfantul Vincentiu si Grenadine, Solomon, Seychelles, Sierra Leone, Swaziland, Trinidad-Tobago, Zambia, Zimbabwe.

2. Prin derogare de la prevederile art. 26, administratiile din Argentina si Grecia au posibilitatea de a nu plati despagubire pentru coletele fara valoare declarata, pierdute, spoliate sau avariate in serviciile tarilor care nu platesc o astfel de despagubire conform paragrafului 1 al prezentului articol.

3. Prinderogare de la prevederile art. 26 paragraful 8, Statele Unite ale Americii sunt autorizate sa mentina dreptul expeditorului la o despagubire pentru coletele cu valoare declarata dupa predarea catre destinatar, cu exceptia cazului in care expeditorul renunta la dreptul sau in favoarea destinatarului.

4. Cand se actioneaza ca o administratie intermediara, Statele Unite ale Americii sunt autorizate sa nu plateasca despagubire celorlalte administratii in caz de pierdere, spoliere sau avariere de colete cu valoare declarata transmise in tranzit deschis sau expediate in depese inchise.


ARTICOLUL IX Exceptii de la principiul responsabilitatii




1. Prin derogare de la prevederile art. 26, Arabia Saudita, Bolivia, Irak, Sudan, Yemen si Zair sunt autorizate sa nu plateasca nici o despagubire pentru avarierea coletelor originare din toate tarile si care le sunt destinate si contin lichide si corpuri usor inflamabile, obiecte din sticla si articole de aceeasi natura, fragile sau perisabile.

2. Prin derogare de la prevederile art. 26, Arabia Saudita are posibilitatea de a nu plati o despagubire pentru coletele continand obiectele interzise, mentionate in art. 18 al Aranjamentului privind coletele postale.


ARTICOLUL XI Plata despagubirii




1. Administratiile postale din Angola, Guineea, Liban si Mauritania nu sunt obligate sa respecte prevederile art. 29 paragraful 3 in ceea ce priveste a da o solutie definitiva la o reclamatie in timp de doua luni. Ele nu accepta, in plus, ca persoana in drept sa fie despagubita, in contul lor, de catre o alta administratie la expirarea termenului sus-citat.


ARTICOLUL XIII Cote-parti teritoriale de tranzit, exceptionale


1. In mod provizoriu, administratiile care figureaza in tabelul urmator sunt autorizate sa perceapa cotele-parti teritoriale de tranzit exceptionale, indicate in acest tabel, si care se adauga la cotele-parti de tranzit mentionate la pct. 35.1: Valoarea cotei-parti teritoriale exceptionale:

Taxa per

Nr. Taxa kilogram

ordine Administratiile per greutate

autorizate colet bruta a

(DST) depesei

(DST)

1.
Afganistan 0,48 0,45

2. S.U.A. Conform treptei de distanta:

Pana la 600 km 0,10

Peste 600 pana la 1.000 km 0,18

Peste 1.000 pana la 2.000 km 0,25

Peste2.000pertreaptade1.000km

in sus 0,10

3. Bahrain 0,85 0,55

4.
Chile 0,21

5. Egipt 1,00 0,25

6.
Franta 1,00 0,20

7. Grecia 1,16 0,29

8. India 0,40 0,51

9. Malaysia 0,39 0,05

10. FederatiaRusa 0,77 De doua ori sumaperkg,mentionata

in coloana 3 a tabelelui prezentat la

pct. 35.1 pentru distanta respectiva

11. Singapore 0,39 0,05

12. Sudan 1,61 0,65

13. Siria 0,65

14. Thailanda 0,58 0,14


ARTICOLUL XIV Cote-parti maritime




Administratiile mentionate mai jos isi rezerva dreptul de a majora cu maximum 50% cotele-parti maritime prevazute in art. 36: Germania, S.U.A., Argentina, Antigua-Barbuda, Bahamas, Bahrain, Bangladesh, Barbados, Belgia, Belize, Brazilia, Brunei Darussalam, Canada, Chile, Cipru, Comore, Congo, Djibouti, Dominic, Emiratele Arabe Unite, Spania, Finlanda, Franta, Gabon, Gambia, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, teritoriile de peste mare dependente de Regatul Unit, Grecia, Grenada, Guyana, India, Italia, Jamaica, Japonia, Kenya, Kiribati, Madagascar, Malaysia, Malta, Mauritius, Nigeria, Norvegia, Oman, Uganda, Pakistan, Papua-Noua Guinee, Portugalia, Qatar, Sfantul Cristophor si Nevis, Sfanta Lucia, Sfantul Vincentiu si Grenadine, Solomon, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Suedia, Tanzania, Thailanda, Trinidad-Tobago, Tuvalu, Vanuatu, Yemen, Zambia.


ARTICOLUL XV Cote-parti suplimentare




1. Orice colet indrumat pe cale de suprafata sau pe cale aeriana, cu destinatia departamentelor franceze de peste mare, a teritoriilor franceze de peste mare si colectivitatilor din Mayotte si St. Pierre-Miquelon, este supus unei cote-parti teritoriale de sosire egale, maximum cu cota-parte franceza corespunzatoare. Cand un colet este indrumat in tranzit prin Franta continentala el este, in plus, supus perceperii urmatoarelor cote-parti si cheltuieli:

1.1. colet cale de suprafatai:

1.1.1. cota-parte teritoriala de tranzit a Frantei;

1.1.2. cota-parte maritima a Frantei, corespunzatoare treptei de distanta care separa Franta continentala de fiecare dintre departamentele, teritoriile sau colectivitatile in cauza;

1.2. colete-avion:

1.2.1. cota-parte teritoriala de tranzit franceza, pentru coletele in tranzit deschis;

1.2.2. cheltuielile de transport aerian care corespund distantei aeropostale ce separa Franta continentala de fiecare dintre departamentele, teritoriile sau colectivitatile in cauza.

2. Administratiile postale din Egipt si Sudan sunt autorizate sa perceapa o cota-parte suplimentara de 1 DST peste cotele-parti teritoriale de tranzit, prevazute in art. 35.1 pentru orice colet in tranzit pe lacul Nasser intre Shallal (Egipt) si Wadi Halfa (Sudan).

3. Orice colet postal indrumat in tranzit intre Danemarca si Insulele Feroe sau intre Danemarca si Groenlanda este supus perceperii urmatoarele cote-parti suplimentare:

3.1. colet cale de suprafatai:

3.1.1. cota-parte teritoriala de tranzit daneza;

3.1.2. cota-parte maritima daneza, care corespunde treptei de distanta ce separa Danemarca de Insulele Feroe sau, respectiv de Groenlanda;

3.2. colete-avion:

3.2.1. cheltuieli de transport aerian care corespund distantei aeropostale, ce separa Danemarca de Insulele Feroe sau, respectiv, de Groenlanda.

4. Administratia postala din Chile este autorizata sa perceapa o cota-parte suplimentara de maximum 2,61 DST per kilogram, pentru transportul coletelor destinate Insulei Pastelui.

5. Orice colet indrumat pe cale de suprafata sau pe cale aeriana, in tranzit intre Portugalia continentala si regiunile autonome Madera si Azore, este supus perceperii urmatoarelor cote-parti si cheltuieli suplimentare:

5.1. colet cale de suprafatai:

5.1.1. cota-parte teritoriala de tranzit portugheza;

5.1.2. cota-parte maritima portugheza, care corespunde treptei de distanta ce separa Portugalia continentala de fiecare dintre regiunile autonome in cauza;

5.2. colete-avion:

5.2.1. cota-parte teritoriala de tranzit portugheza;

5.2.2. cheltuielile de transport aerian, care corespund distantei aeropostale dintre Portugalia continentala si fiecare dintre regiunile autonome in cauza.

6. Coletele adresate provinciilor insulare din Grande Canarie si Tenerife, indrumate in tranzit prin Spania continentala, sunt supuse perceperii, in afara de cota-parte teritoriala de sosire corespunzatoare, urmatoarelor cote-parti suplimentare:

6.1. colete cale de suprafatai:

6.1.1. cota-parte teritoriala de tranzit spaniola;

6.1.2. cota-parte maritima spaniola, care corespunde distantei de la 1.000 la 2.000 mile marine;

6.2. colete-avion:

6.2.1. cheltuielile de transport aerian, care corespund distantei aeropostale dintre Spania continentala si fiecare dintre provinciile insulare considerate.


ARTICOLUL XVI Cheltuielile de transport aerian




1. Afganistan, Arabia Saudita, Argentina, Australia, Bahamas, Brazilia, Bolivia, Canada, Insulele Capului Verde, Chile, Republica Populara Chineza, Columbia, Congo, Cuba, Salvador, Ecuador, Gabon, Guyana, Honduras, India, Indonezia, Iran, Kazakhstan, Mexic, Mongolia, Myanmar, Noua Zeelanda, Pakistan, Paraguay, Peru, Federatia Rusa, Sudan, Ciad, Turcia, Venezuela, Vietnam, Yemen si Zambia au dreptul la rambursarea costurilor suplimentare determinate de transportul aerian al coletelor-avion care provin din strainatate in interiorul tarii lor. Aceste cheltuieli de transport aerian vor fi uniforme pentru toate depesele care provin din strainatate, fie ca aceste colete-avion se indruma sau nu pe cale aeriana.

2. Cu titlu de reciprocitate, Spania are dreptul la rambursarea costurilor suplimentare determinate de transportul aerian al coletelor-avion in interiorul tarii sale, care au fost primite de la administratia ce figureaza in paragraful 1 al prezentului articol. Aceste cheltuieli de transport aerian vor fi uniforme pentru toate depesele primite, fie ca acestea sunt indrumate sau nu pe cale aeriana.


ARTICOLUL XVII Tarife speciale




1. Administratiile Statelor Unite ale Americii, Belgiei, Frantei si Norvegiei au posibilitatea sa perceapa, pentru coletele-avion, cote-parti teritoriale mai mari decat pentru coletele de suprafata.

2. Administratia din Liban este autorizata sa perceapa, pentru coletele pana la 1 kilogram, taxa aplicabila coletelor peste 1 kilogram pana la 3 kilograme.

3. Administratia din Panama este autorizata sa perceapa 0,20 DST per kilogram pentru coletele de suprafata trans portate pe cale aeriana (S.A.L.), in tranzit.

Drept pentru care, plenipotentiarii de mai jos au redactat prezentul protocol, care va avea aeeasi forta si aceeasi valoare ca si cand dispozitiile sale ar fi cuprinse in insusi textul aranjamentului la care el se raporteaza, si ei l-au semnat intr-un exemplar care este depus pe langa directorul general al Biroului international. O copie de pe acesta va fi predata fiecarei parti de catre guvernul tarii gazda a congresului.

Produse recomandate
# 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z