Inscrie firma »
Structura unei proceduri documentate


Prin acest articol incercam sa venim in intampinarea dvs. daca doriti sa stiti care este structura unei proceduri documentate solicitate de diversele standarde in domeniul managementului (ISO 9001/ ISO 14001/ OHAS 18001/ HACCP).

O procedura documentata este un document care specifica (prezinta) modul de efectuare (operare) si de control a unei activitati/proces.

O procedura documentata poate fi alcatuita din trei parti: text, scheme si formulare.

  • Partea "text" a procedurilor este reprezentata de textul documentului in cauza. Aceasta parte prezinta criteriile (si uneori metodele) de operare si control a procesului/ activitatii care face subiectul procedurii documentate;
  • Partea "scheme" a procedurilor documentate este reprezentata de scheme. Acestea au ca principal scop lamurirea concentrata si simplificata a unei probleme, avand doar rol informativ, de intelegere a unui subiect legat de sistemul de management;
  • Partea "formulare" a procedurilor documentate este reprezentata prin diverse tipizate (tabele). Prin completarea acestora apar asa numitele "inregistrari" prin care se confirma operarea si/sau cotrolul procesului descris in procedura documentata.

    Partea text a unei proceduri documentate poate avea urmatoarele sectiuni:

    1. Scop si domeniu de aplicare;
    2. Definitii, prescurtari, simboluri;
    3. Documente de referinta;
    4. Procedura (sau "Operarea si controlul procesului");
    5. Responsabilitati;
    6. Inregistrari;
    7. Anexe.

    1. In Scop si domeniu de aplicare:

    • se prezinta scopul pentru care a fost alcatuita procedura (de ce s-a intocmit acea procedura documentata) si domeniul pentru care aceasta este valabila.

    2. In Definitii, prescurtari, simboluri

    • sunt prezentate concret acele elemente care concura la intelegerea procedurii.

    3. In Documente de referinta

    • sunt enumerate documentele in raport cu care s-a alcatuit procedura documentata sau acele documente la care se face referire in textul acesteia.

    4. In Procedura (sau "Operarea si controlul procesului")

    • se prezinta concret modul in care se desfasoara si se controleaza activitatea/ procesul descris in procedura documentata.

    5. In Responsabilitati

    • se prezinta cine este responsabil pentru planificarea, organizarea, coordonarea, efectuarea, controlarea si evaluarea activitatilor prezentate in procedura.

    6. In Inregistrari

    • se prezinta tipizatele (tabelele) care stau la baza inregistrarilor, modul cum se realizeaza inregistrarile care confirma desfasurarea activitatii/ procesului conform cu cerintele stabilite, precum si modul cum sunt tinute inregistrarile sub control.

    7. In Anexe

    • sunt enumerate schemele si formularele procedurii documentate.

    Fiecare standard referitor la management (ISO 9001/ ISO 14001/ OHAS 18001/ HACCP) solicita existenta, in cadrul organizatiei, a unor proceduri documentate. Principalele proceduri documentate solicitate in majoritatea standardelor sunt: "Controlul documentelor"; "Controlul inregistrarilor"; "Controlul produsului neconform"; "Auditul intern"; "Actiuni corective"; "Actiuni preventive". O succinta descriere ale acestora o gasiti in articolul "Care sunt procedurile documentate cerute in mod expres de ISO 9001:2000 ?".

    Suntem onorati sa raspundem oricarei solicitari din partea dvs. cu privire la modul de realizare a procedurilor documentate necesare propriului dvs. sistem de management (ISO 9001, ISO 14001, HACCP, OHSAS 18001).

    De asemenea, daca dorit configurarea unui sistem de management competitiv, care sa va aduca reale satisfactii, Premier Management s.r.l. reprezinta cea mai buna solutie. Premier Management s.r.l. va garanteaza obtinerea "Certificatului ISO 9001" (ISO 14001, HACCP, OHSAS 18001) indiferent de organismul de certificare ales (SRAC, SGS, LLoyd's Register Quality Assurance, DNV, DQS, TUV CERT, Moody International, BVQI etc. ). Pentru mai multe detalii ne puteti contacta la tel. 021-323.76.79, 021-327.27.22 sau mob. 0722.530.872 (Gabriela LOGHIN)
    .


    03.05.2005
    Copyright © Premier Management s.r.l. All Rights Reserved


    drd. ing. Octavian LOGHIN

    s.c. PREMIER MANAGEMENT s.r.l. - Expertul tau in management , Partener ClubAfaceri.ro ISO 9001
    www.premier-management.ro
    tel./ fax 021- 327.27.22
    tel. 021- 323.76.79
    mob. 0723.511.678
    e-mail: [email protected]

  • Produse recomandate
    # 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z