Prezentare Ochelari activi 3D universali
CITESTE DESPRE OCHELARI 3D (DOCUMENTATIE)
Tehnologia proiectarii unei imagini cu trei dimensiuni, sau iluzia unei imagini cu adancime, nu este una noua. Ea exista de mai bine de jumatate de secol, dar a fost rafinata si popularizata doar din anii ’90.
Cum functioneaza?
Functioneaza datorita modului in care creierul intelege adancimea. Primeste informatia de la ambii ochi, aflati la distante diferite si care percep o imagine putin diferita a obiectului privit, apoi analizeaza si compileaza informatia intr-o singura perceptie care contine atat detalii vizuale despre obiect, dar si despre distanta la care se afla.
Ochelari pasivi (jos) si activi (sus)
Passive 3D Glasses, folositi de LG si Vizio se bazeaza pe permiterea sau oprirea imaginilor polarizate intr-un anumit mod. Ecranul televizorului prezinta ambele imagini polarizate suprapuse si lentilele polarizate in acelasi fel ca si imaginile destinate lor permit trecerea numai a imaginii potrivite.
De asemenea, trebuie mentionat ca exista si tehnologia imaginilor 3D fara ochelari. Recent, cei de la Nintendo au popularizat aceasta tehnologie prin consola portabila de jocuri, Nintendo 3DS. Acest dispozitiv are o bariera de paralaxa care permite vederea doar a unei jumatati din numarul pixelilor cu un ochi, si cealalta jumatate cu celalalt ochi. Din nou, asta inseamna doua imagini diferite, deci poate fi obtinut efectul de 3D.
Ochelarii activi
Se folosesc, in principal, cu televizoare Samsung, Sony si Panasonic, dar si la PC-uri pentru unele jocuri si aplicatii cu ajutorul driverului 3D de la Nvidia. Din punct de vedere estetic, sunt mult mai grei si mai mari decat cei pasivi, deoarece contin piese electronice.
Prezinta probleme cu interferenta dintre imaginile destinate celuilalt ochi. Acest fenomen, numit crosstalk sau ghosting, este o problema comuna pentru televizoarele 3D, si poate afecta calitatea experientei vizionarii unui film. Aceasta interferenta variaza in functie de unghiul de la care este privit ecranul, inclinarea capului, si distanta dintre privitor si televizor. Cel mai potrivit mod de a privi ar fi cel in care dreapta trasata de la ochi la ecran ar forma un unghi drept, atat orizontal cat si vertical, si fara a inclina capul in nici o directie. Totusi , acest lucru este de cele mai multe ori imposibil, asa ca variatia cantitatii de crosstalk a fost masurata in functie de variatia unghiului de la care este privit ecranul si inclinarea capului. Din acest test a rezultat o performanta mai scazuta a televizoarelor cu ochelari activi.
Ochelarii pasivi
Se pot folosi cu televizoare LG si Vizio, si doar cu unele proiectoare care au capacitati de polarizare a luminii. Pentru PC-uri este recomandata folosirea impreuna cu un ecran CRT, deoarece ecranele LCD au deja o polarizare inerenta a pixelilor.
Din punct de vedere al ghosting-ului, ochelarii pasivi au mult mai putine probleme decat cei activi. Acest lucru ramane valabil si cand variem unghiul de privire sau inclinarea capului. Tousi, unele imagini pot prezenta probleme la inclinarea stanga-drepta a capului, deoarece unele imagini sunt polarizate liniar si este asteptat ca si imaginile sa fie primite in acelasi fel. Aceasta problema a fost rezolvata cu ajutorul polarizarii circulare.
Deoarece televizoarele care folosesc ochelari pasivi prezinta fara intreruperi imaginile, nu exista problema frecventei celor activi. In schimb, ochelarii pasivi primesc o imagine cu rezolutie injumatatita. 1080p se transforma in 540p, deoarece rezolutia totala trebuie impartita intre cele doua imagini prezentate simultan pe ecran.
N********************
va rugam sa va autentificati accesand urmatorul buton: